7BkWNS9RRylBGp4q2Wn7PWrkK6M GHOST WRITER On-Line: IZZAH SAMAN MALAYSIAKINI?

Tuesday 13 November 2012

IZZAH SAMAN MALAYSIAKINI?


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan anaknya, Nurul Izzah supaya turut menyaman portal propembangkang, Malaysiakini dan ahli Majlis Peguam, Siti Zabedah Kassim berikutan kenyataan kontroversi Nurul Izzah baru-baru ini.


Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, tidak adil jika mereka mahu menyaman Utusan Malaysia sahaja kerana akhbar itu hanya menyiarkan kenyataan yang telah dibuat di laman portal berkenaan.

"Kita juga tahu bahawa semalam Anwar Ibrahim telah mengadakan ceramah di sini (Kuala Terengganu) mengatakan anaknya itu telah dibohong dan difitnah ekoran kenyataan kontroversi itu. "Sebenarnya, Anwar ini semua benda dia tak nak mengaku.

Jadi, saya cabar Anwar dan anaknya supaya turut menyaman Malaysiakini dan Siti Zabedah," katanya. Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita semasa menghadiri Mesyuarat Agung Perkasa Negeri Terengganu kali ke-2 di Dewan Tuanku Abdul Rahman, di sini hari ini. Mesyuarat yang dihadiri oleh kira-kira 1,000 ahli Perkasa negeri itu dirasmikan oleh Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Tengku Putera Tengku Awang.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau turut menyokong penuh hasrat Naib Presiden pertubuhan itu, Datuk Zulkifli Noordin yang mahu mengetuai barisan peguam kanan sekiranya Utusan Malaysia disaman oleh Anwar dan Nurul Izzah.

Jelasnya, Perkasa sendiri yang meminta Zulkifli yang juga seorang peguam dan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu itu untuk berbuat demikian.

"Kita bela Utusan sebab Utusan hanya menyiarkan berita dalam Malaysiakini (portal propembangkang). Maknanya, kalau Utusan tak siar, dia tidak bising. Bila dah siar, orang tahu baru dia bising. "Benda ni (rakaman kenyataan Nurul Izzah) dah jelas. Jadi, tak perlulah nak hantar pita rakamannya ke forensik di Korea atau Amerika untuk dianalisis.

Jika terbukti benar sekalipun (selepas dianalisis), mereka (pembangkang) pasti tidak akan menerima," katanya. - UM

No comments:

Followers

Popular News

REFERENCE